Akumulator za avto – najpogostejša zimska težava voznikov
Pozimi je najpogostejši vzrok za klic na pomoč izpraznjen ali pa slabo delujoč akumulator za avto. Zanimivo je, da nas kljub vedenju takšna težava še vedno preseneti, in to neredko v prvih hladnejših dneh. In čeprav smo v resnici sredi električne revolucije mobilnosti, pa je večina avtomobilov na naših cestah odvisna od tehnološko sicer zastarelih, a še vedno daleč najbolj uporabljenih svinčenih akumulatorjev.
Za svinčeni avtomobilski akumulator je značilno, da je cenovno zelo dostopen. Pri svojem omejenem delovanju pa je tudi zelo zanesljiv. Seveda pa takšen avto del ni večen ter brez napak. Kakovostni svinčeni avto akumulatorji so izdelani za delovanje v dokaj šibkem temperaturnem razponu. Seveda se fizike pa tudi kemije ne da kar tako prelisičiti. Dejstvo je, da prenizke in previsoke temperature vplivajo na kemične procese v tovrstnih napravah.
Kazalo strani:
Slabše delovanje avto akumulatorja pri nižjih temperaturah
Ste se kdaj uspeli vprašati, zakaj akumulator za avto pri hladnih temperaturah deluje slabše? Praviloma svinčen akumulator sestavljajo celice s kovinskimi oziroma svinčenimi ploščami. Med njimi pa je elektrolitska tekočina. Med dvema kovinama v stiku z elektrolitom elektrokemijska reakcija povzroči napetost. Ta potem poganja električne avtomobilske naprave. Na samo dogajanje v galvanskem členu pa vsekakor vplivajo temperature iz okolice.
Za visoko temperaturo je na primer značilno, da pospeši elektrokemijsko reakcijo, obenem pa pospeši tudi notranjo korozijo v celicah. Po drugi strani pa nizka temperatura upočasni reakcije v baterijskih celicah. Posledično se zmanjša zmogljivost avtomobilskega akumulatorja.
Pri zunanji temperaturi ledišča zmogljivost svinčenega akumulatorja pade za petino
Dokazano je, da zmogljivost večine svinčenih avto akumulatorjev pri zunanji temperaturi ledišča pade za kar 20 %. Če pa je zunanja temperatura minus 30 stopinj Celzija, pa je njihova zmogljivost celo za polovico manjša. In če je akumulator za avto že star, ga nizke temperature zlahka lahko pokopljejo. V tem primeru se namreč na same plošče v celicah nalaga svinčev sulfat. To pa naravno zmanjšuje zmogljivost naprave.
Vsekakor pa še nismo omenili vseh vzrokov za pogoste zimske težave z akumulatorjem. Tudi za druge težave so sicer krive nizke temperature, a so vzroki drugačni. Ko so temperature nizke, je olje v hladilnem motorju precej gostejše. Zaganjač vozila ob zagonu porabi več električnega toka, da lahko obrne pogonsko gred. V tem primeru je v ospredju tudi večja energijska zahteva električnih porabnikov, na primer gretje stekel, sedežev, kabine. Akumulator za avto tudi za to hitreje odpove.